Nieuws & communicatie

Teksten die informeren en overtuigen

Houd je doelgroep geïnformeerd

Een goede relatie met je klanten draait om verbinding. Klanten zijn net als vrienden en familie: je voelt je het meest verbonden met ze, als je regelmatig contact met ze hebt. Je verhaal kan nog zo sterk zijn, maar als je slechts eens in de blauwe maan iets van je laat horen, is de kans klein dat je klanten tot actie overgaan. Zorg er dus voor dat je je klanten op de hoogte houdt van wat er speelt in je organisatie.

 

Nieuwsartikelen

Heb jij je klanten, prospects, partners of andere bezoekers van je website iets te vertellen? Schrijf dan een nieuwsbericht. Dit kan over van alles gaan en kan zowel informerend of promotioneel zijn. Denk aan achtergrondverhalen, klantcases, tips & tricks, de lancering van een nieuwe variant op een bestaand product, etc. Je kunt een nieuwsartikel heel flexibel inzetten en delen via bijvoorbeeld je social mediakanalen en nieuwsbrief. Mits het natuurlijk lekker leesbaar is, want je wilt je doelgroep wel direct iets interessants voorschotelen. 

Nieuwsbrieven

Waar heeft jouw bedrijf zich de afgelopen tijd mee bezig gehouden? Wat is nieuw? Welk evenement mogen je klanten zéker niet missen? En welke leuke actie komt eraan? Dit soort dingen vertel je in een nieuwsbrief. Door deze met enige regelmaat te versturen blijf je top of mind bij je klanten en zorg je voor verbinding. Maar! Mensen krijgen tegenwoordig wel 100 mailtjes per dag. Hoe zorg je ervoor dat jouw mail wél wordt geopend en gelezen? En dat je klanten ook nog actie ondernemen? Met ijzersterkte copy natuurlijk. 

Persberichten

Ga je een nieuw product lanceren? Een samenwerking aan? Fuseren? Heb je een nieuwe CEO of een belangrijke onderscheiding gewonnen? Over grote nieuwswaardige gebeurtenissen in je bedrijf die je met de media wilt delen, schrijf je een persbericht. Een feitelijk nieuwsbericht dat je naar journalisten, bloggers of andere mediapartners stuurt om hen te informeren en te stimuleren het te verspreiden. Ook in het geval van een crisis is een persbericht noodzakelijk. Een zorgvuldige woordkeuze is in een persbericht zoals je begrijpt essentieel. 

 

Dit zeggen anderen

Betrouwbaar, creatief & gewoon heel leuk

Met veel plezier werk ik regelmatig samen met Sharon Huisman voor onze magazines Maas & Waal XL en IN Maas & Waal. Sharon is een sterke schrijver met gevoel voor toon en detail: ze weet precies hoe ze een verhaal moet brengen dat past bij de doelgroep. Ze levert altijd op tijd, denkt mee, en maakt het werk lichter met haar fijne dosis humor en nuchtere energie. Kortom, betrouwbaar, creatief en gewoon heel leuk om mee samen te werken!

testimony-user

Joep Peters

Business Media Maas & Waal

 

Ook samenwerken?

Vul dan onderstaand contactformulier in en stel je vraag. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug!

 

Cookies helpen ons bij het leveren, beschermen en verbeteren van onze producten en diensten. Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.